lørdag, september 11, 2010

En smak av sommer

De siste dagene har vært fantastiske her i Narvik. Skikkelig sommerfølelse med sol og varmt vær. Det fortjener vi nordinger etter en sommer som ikke var sommer.


Til grillmaten serverer jeg en slags tomatrøre. Det er utrolig godt og kan brukes som tilbehør eller som en forrett. Når jeg har det til forrett så lager jeg noen brød av pizzadeig. Steker brødene i ovnen. Når de kommer ut gnir jeg litt hvitløk oppå det flate brødet. Så serverer jeg og lar gjestene forsyne seg med tomatrøre oppå brødet. (akkurat som det skulle vært scones med syltetøy)

Tomatrøren:
forskjellige typer tomater. 
basilikumsblader
olje
salt pepper
litt sukker


Hakk tomater og basilikum. Jeg liker å bruke små og litt søte tomater. Så heller jeg litt olje på og krydrer. Jeg lar røren stå litt før servering.



Her er Celine klar til en lørdag i byen. Den fine vest/genseren har min venninne Elisabeth strikket til henne i gave når jeg åpnet butikken. Jeg tenker virkelig på deg nå E!

Ha en god lørdag alle sammen. Vi skal se dansingen på tv2. Det er fast tradisjon! I morgen skal jeg legge ut endel nye kursdatoer for Celines Hus. Jeg kjører i gang nybegynnerkurs i lappeteknikk, hvordan lage sminkepung-kurs og hvordan lage brødkurv kurs. Påmeldingen starter i morgen.

Christine

9 comments:

Havets Datter sa...

Nam nam...den "tomatrøren" hørtes god ut! Celine er bare så nydelig!! De vakre øynene ;)

God lørdagskveld!

Unknown sa...

Mmmm, det så godt ut med den tomat"røren":))
Søte, søte Celine, herlig vest ♥
Kos dere resten av helgen!

Klem Line

Min stil sa...

Mmmmm, det hørtes veldig godt ut.
Og Celine er jo bare sååå søt. Flott genser/topp Elisabeth har laget. Heldige Celine.
Lørdagsklæmmer fra Susanne

Elisabeth, innerst i veien sa...

Jeg opplevde "sommer" denne uka på Hurtigruta mellom Trondheim og Bergen, strålende sol og vindstille. Nesten de beste sommerdagene vi har hatt i år. ☺ Jeg er veldig glad i tomater, spesielt de små og søte så dette må jeg prøve.

Og den vesten var superfin, nå skal jeg lete etter den oppsrkiften på nettet. ☺

Anonym sa...

Har du sett denne?

http://www.foreldremanualen.no/2010/09/5-ting-vi-liker-akkurat-na_11.html

Koselig!!

Lena sa...

Så skikkelig snaskens ut altså!!!

Anne Karins Mat og Vin sa...

Uff ja...den sommeren har visst latt seg vente på i store deler av landet, også her på vestlandet:-(

Siste uken har dog vært fantastisk, selv om regnet kom på fredag.

Celine var kjempesøt i sin strikkede trøye, så godt at gode gamle tradisjoner blir vedlikeholdt:)


God søndag til dere:)

Klem

Anonym sa...

Så flott at vesten passet, og du skal se at den er enda flottere når hun tar den på rett vei. Takk for tanker, trengs i disse dager. Ses til uka på butikken, har noen kvadratmeter som trenger det meste.
Klem E

Jannicke sa...

Jeg må skryte av lille Celine:-) Skjønn jente! Jeg vil også take deg for masse inspirasjon igjennom bloggen din. Du er kreativ og flink med nye ideer. Hilsen Jannicke, nyoppstarta blogger :-)