fredag, september 10, 2010

På fredagen

Jeg har vært i butikken i hele dag. Det er kommet nye stoffer og da er det en liten prosess som skal til før de er klare for salg. Det skal registreres, prises, rulles, kuttes brettes og plasseres. Nå er det så fult av stoffer at jeg lurer litt på hvor jeg skal plassere de nye stoffene som kommer straks.

Da jeg kom hjem i dag fant jeg denne boken jeg hadde bestilt i postkassen.
Oppskrifter på hvordan man snekkrer sine egene leker til barna. Noe var litt avansert for meg, mens noe passet godt for mitt nivå. Små biler og dyr så ut til å være ganske enkelt. Personlig kommer jeg til å bruke litt mere maling på tingene enn de har gjort i boken.
Jeg falt helt for en flyoppskrift. Den vil jeg lage!


I går var jeg på ett Kvinnovasjons møte. Det var utrolig bra. Egene "klasser" for kvinner der de lærte alt man trenger før man skal start egen bedrift.  I går gikk de gjennom hvilken støtte ordninger som fantes både lokalt, nasjonalt og internasjonalt. En kvinnelig gründer kom å fortalte om sine erfaringer. Vi fikk innføring i hvordan man laget en forretningsplan. Min forretningplan er jo satt i live, men det var utrolig lærerikt. Man må jo bruke de ressurspersonene som finnes når man skal starte opp eget slik som jeg har gjort, og jammen finnes det mange kompetente mennesker man kan bruke!

I kveld skal vi spise grillmat før vi gjør oss klar til første skikkelige tv kveld på så lenge jeg kan huske. Det skal bli DEILIG. 

Ha en deilig kveld

Christine

7 comments:

Unknown sa...

Jeg beundrer deg for alt du rekker over og ønsker deg en rolig kveld i sofaen med litt godis og koselige programmer, kansje ;oD

Klemmer fra Grete

Anonym sa...

Ha en super fredag i sofaen med din kjære, det er det aller beste:) Her skal jeg bruke helgen på å rydde i garasjen, fretex kommer virkelig til å bli mye rikere:) og jeg kommer til å ha en ubeskrivelig lykkelig følelse når jeg er ferdig!
Ha en strålende helg, så håper jeg at vi pluselig ses igjen! Klem fra Eli

Lille Persille sa...

For en fin bok!! Den ønsker jeg meg også!

Ha en fin kosefredag:)

Mariann sa...

Blir så imponert over hva du får til Christine. Veldig moro og følge deg. Ha en strålende helg. Klem fra Mariann :)

Anonym sa...

Spennende prosjekter
igjen, Christine,
du er en råtass ...!!!

Digger deg og ditt pågangsmot ...!

Nyt TV kvelden,
her skal vi kose oss
i TV kroken vi også,
endelig,
med tente lys og
gullrekka - herlig ...!

klem til deg

Anette {foreldremanualen} sa...

Wow - gleder meg til å se hjemmelagde trelekesaker! ;-) (enig i andre kommentarer om at du imponerer stort med alt du rekker over!).

Ha en riktig super helg! :-)

Rikke sa...

måtte bare inn å sjekke bloggen, ei jeg gikk i klasse med sa jeg måtte sjekke ut din blogg siden jeg drev med søm nå på hobbybasis og tenker på å starte opp for megselv (skal på etableringskurs nå)
Du har en fin blogg som jeg skal ta meg tid til å se mer på denne senere når ungene sover.