søndag, oktober 24, 2010

Trappeoppgang og gjestebad

Jeg har ventet og ventet på at vi skulle være kommet så langt på det nye syrommet at vi skulle ringe etter elektriker, for i samme slengen skulle elektrikeren montere ny lysekrona (som har ventet i esken noen uker) i trappeoppgangen.  Før helgen var elektrikeren her og lysekrona lyset som bare det!


Så mens husbonden er i malingsmodus i nysyrommet fant jeg ut at jeg skulle begynne å vaske ned gjestebadet og klargjøre for maling. Vi har ikke tenkt å legge mye penger i dette badet enda, men vi skal gjøre en minioppussing.

 Dette er nå! Det er plater på veggene som er en slags fliseimitasjon, gulvet har lyseblå fliser. Skapene er brune og jeg gjetter IKEA. Vasken er svart og flisene i dusjen er mørkeblå.
 Veggene skal males med våtromsmaling.
 Gulvet hadde jeg tenkt å male, men nå etter vask er jeg usikker. Fugene var veldig stygge, men etter en hard runde med skrubb og trestjerner gulvrens(fra gutta på Lindahls) er fugene hvite og flisene kan nok se ganske søte ut til hvite vegger.
 Skal males og sparkles. Nye håndtak finner jeg på Celines Hus. Nå må jeg bare snuse meg frem til noen som har litt oljebasert grunning på lager.

Jeg har bestilt liftgardiner til vinduene i huset(ikke utsiktsvinduene i stuen). Ingen er standardmål, så da valgt jeg å bestille på mål for å få dem perfekt inni vinduet. Kjøkkenvinduene skal jeg lagen en rulleliftgardin tenkte jeg. Det er fordi jeg ikke vil lukke for utsikten på de vinduene, og rullegardinen kan henge lengre opp enn en vanlig lift. Noen som har en fin rulleliftoppskrift- jeg synes gardinen på denne bloggen- Villasol er supersøt.

Nå er strax elgsteika ferdig. Mmm

Christine



17 comments:

Esther sa...

å, det blir jammen spennende å se hvordan badet blir! Ikke alltid man trenger en svær oppussing for at det skal bli fint;)
Knallherlig lysekrone! *ønsker meg*

Cathrin sa...

Har åsså så løst å male baderomsinnredinga vårres, den e i samme farge som dokkers. Bynne å bli vældi slitt, så trur d hadde blidd vældi fint nymala. Blir deffør vældi gla om du dele korsn du går fram når du male dokkers, har aldri malt nå sånt før æ og e nåkka grønn når d kommer tel maling. Glær mæ tel å se d færdie resultate hos dokker, kanskje æ da klare å overtale min kjære om at vårres blir finere hvit. :o)
Kjæmpefine bilda dokker har tadd tel julekortan førrestn. Fikk mæ en go latter når æ så bilde nr 2, din kjære som d lyse pyrring utav øyan på, du ser så smått vettskræmt ut og stakkars Celine har gjømt sæ. Et skikkeli blinkskudd, og sjøl om dokker ikke vælle d tel julekortan syns æ absolutt du bør ta vare på d.
Kos dæ masse d lille som e igjen av en deili frisøndag.
-klæm-

Anonym sa...

Hei,
Hvor bestiller du måltilpassede liftgardiner? Har du et sted å anbefale?
Anne

Fru R. sa...

Heia

Så lekker lysekrone, det er bare så fint med hvite vegger og lysekrone.

Jeg har så lyst på lysekrone i gangen, men er for lavt under taket. Noen som har tips til lysekroner som ikke må henge så langt ned. Kanskje noen har sett noen lysekroner "opp under taket variant".?

Lykke til med oppussing av bad...det får meg til å tenke på vårt eget gjestebad...hmmm.

Ha en fin kveld :-))

hvitstil.com/Christine sa...

Jeg har bestilt gardiner fra en dame jeg fant på finn, jeg har spurt henne og hun sa det var greit at jeg vidreformidlet hennes mailadresse:
IngerJohanne.Thune@coop.no

Christine

Anonym sa...

Hei!
Jeg har tenkt på å male flisene på badet vårt...i mange år nå. Men ennå litt usikker!
Men for alt i verden; IKKE mal gulvet!!
Kjenner noen som gjorde nettopp det,og det varte ikke lenge før gulvet var stygt!
Men tror det kan være en grei og rimelig løsning å male flisene på veggene! Badet er jo husets dyreste rom å pusse opp!
lykke til!
Linnea♥

umulie sa...

Lekker lyskrone!

Her er en lenke til gustaviansk rullegardin viss det kan hjelpe.

http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/TipsTV2/2008/2008_07/rullegardin08.htm

Unknown sa...

Hei!
Har fulgt bloggen din ei stund, det er så artig å se hvor fint du får det rundt deg, det gir inspirasjon og ideer til meg! Butikken din ser også spennende ut, er imponert over kreativiteten og energien din. Fint for oss som bor litt langt unna Narvik om du får nettbutikken opp på føttene :-)
Lykke til!

Villasol sa...

Den lyskronen var nydelig. Smelt...
veldig spent på badet hvordan det blir. Morsomt og se hvordan det var før. Gleder meg til å følge med.
Tror det var hos meg du så de rullopp gardinene. Du la igjen en koselig kommentar hvertfall :)

Klem Ingunn

Kristin Pedersen sa...

Så flott lysekrona ble i trappeoppgangen! :)
Har enda ikke fått opp vår, "elektrikeren" min har så vondt i ryggen at jeg må bare smøre meg med tålmodighet.. ;)
Klem Kristin

Camilla sa...

Hei!

Vi pusser opp kjøkkenet i disse dager, og jeg er på jakt etter noen fine håndtak med 96 mm hullavstand. har du noen på Celines hus?

Lykke til med oppussingen av badet:-)

milla164@online.no

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Heisann og takk for koselig handel på fredag! :) Gleder meg til symaskinen kommer i posten ja!

Jeg har sydd disse gardinene til den trange tv-stua vår og jeg er knallfornøyd: http://godtisolert.blogspot.com/2009/09/nye-gardiner.html

KLEM

Anonym sa...

Tror baderomsinnredningen er fra Familiebad. Selges bla på Byggmakker. Har en lignende innredning men i hvit. Selve vasken var grå, men bestilte ny hvit vask til en billig penge, maks 2.000 :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Badet er fra Familiebadet, jeg har solgt de. ;)

Gleder meg til å se etter-bilder. :)

*klem*

As sa...

Spennende å se hvordan dette badet blir=) Jeg har malt med våtromsmaling på veggplater på vaskerommet. Ble fornøyd med det! Enkelt å greit på slike rom som en ikke skal legge så mye penger i =)

Marit sa...

Hei, morsomt og inspirerende å følge med på bloggen din :-)
I dag har jeg imidlertid et spørsmål, - hvor har du kjøpt den fine lysekronen? Likte den veldig godt!!!!

LINES HVITE VERDEN sa...

Hei !! kjempefin side du har...flink er du : )) klem LINE