mandag, januar 03, 2011

Kavalkade 2010- del3

JULI 2010
Jeg begynte juli med å ta med Mor i Nord til Stockholm, der vi tok ut varer til butikken. Juli ble ganske så hektisk, snekkerfolket og elektrikerne gikk på ferie uten at butikken var ferdig. Jeg var lovet at det hele skulle være klart 1. august, men de var faktisk ikke ferdig før åpningsdagen!
I juli ble det hektisk. Varer begynte å komme til butikken, flyttelasset fom fra Nesøya til nyhuset, og vi hadde utallige prosjekter i nyhuset. I juli bakte jeg  cupcakes til en søt brud. Sjekk de smarte kakeboksene!

Vi bor i ett eneste stort kaos! Alle kjøkkenfrontene er levert til spraymaling. Vi har flere vennemiddager midt oppi dette kaoset, men gøy er det!
Bloggeren Bodil-Bo lager logoen til Celines hus!


Vi overtar Ytre Slettjord Gård, og bestemmer at vi ikke skal begynne med oppussing der før livet har roet seg og kalenderen viser 2011. Likevel tilbringer vi noen netter der ute. Vi finner roen! Utsikten er fra ett av soverommene. Flere bilder her.

Vi får tilbake kjøkkenfrontene og er superfornøyd. Knalljobb!

Vinhyllene i kjøkkenet gjør vi om til bokhyller.

Vi gjør ferdig syrommet mitt, men ombestemmer oss, og bygger ut og flytter syrommet senere på året.
Flere bilder her.

I løp av sommeren har jeg flere artikler og to forsider i lokalavisa og flere artikler på side2 og nettavisen.

AUGUST 2010


 Vi hadde ett superstort soverom i det nye huset, og for å unngå å bruke ett eget rom til garderobe bygde vi garderobe i skråveggen bak sengen. Vi fikk hjelp av snekker til å påse at lufting mellom isolasjon, plast og tak ble riktig. Ellers gjorde vi det meste selv. Innlegget med flere bilder ligger her.
To snille onkler bygde en tvnisje for oss på soverommet. I nisjen var det også plass til to skittentøyskurver.

Jeg finner en rød kassedisk i kjelleren i butikken. Den maler jeg hvit og legger på min venninne sin mors blondegardiner og sprayer med chromspray.

19. august åpnet butikken og jeg er så glad (og sliten) at tårene renner. Masse varer kommer ikke til åpningen, mens noe får vi snuset opp i Oslo og Harstad og en jeg kjenner sender biler å henter varene. 
Jeg har åpningsfest med DJ og Champagne!
Flere bilder her!

Flere prosjekter i heimen. Celines rom står for tur. 


SEPTEMBER 2010

September forsvinner i å ta imot varer i butikken, dandere og ordne. Stoffer skal klippes i biter og jeg skal lære meg med alle Janome maskinene vi har i butikken.

Jeg gjør ferdig pappas teppe. Flere bilder finner du her.

Vi plasserer ting fra flyttelasset rundt i huset. Det er mange kasser og alt står i garasjen og venter og venter. Vi er forresten missfornøyd med flyttebyråets pakking. Masse greier er ødelagt og det er skomerker! over masse av tingene våre. 


Da var tre hektiske måneder oppsumert, og snart kommer årets tre siste!
Her på Gran Canaria er formen stigende og prinsessen ser på Skrållan og Tjorven for hundrede gang. Hun har lagt inn ett ønske om en lilla prinsessekjole, og etter det vi har vært gjennom hadde hun fått 1000 lilla prinsessekjoler om hun ville ha det. Så snart hun er frisk nok skal vi på Disney Store i Las Palmas. Snille fantastisklegen og fruen er innom flere ganger og ser til Celine og det er vi såååååå glad for.


Christine




2 comments:

Forever Love sa...

Hei Christine og godt nyttår til dere.

Sitter her og gråter en skvett (jada litt hormonell) av historien om Celine stakkar lille..
Feberkramper er min store skrekk..
Fantastisk at legen var rett bortenfor og at alt gikk bra!!

Masse god bedring til skjønneste Ceiline og flott oppsumering av et innholdsrikt år!
Gleder meg til å følge deg dette året også.

Klem fra Tonje

Kari sa...

Godt å høre at det går bedre med Celine. Jeg hadde visstnok endel feberkramper da jeg var liten og helt til min mor døde, så fortalte hun om hvor grusom opplevelse det var.

Sitter her og leser igjennom din årskavalkade. Har skrevet det tidligere til deg, men må bare få sagt det igjen: Jeg lar meg stadig vekk imponere over alt du får utrettet. Jeg bruker gjerne et par uker på å få hengt opp en hylle...

Kos dere videre i ferien.

Kari :-)