søndag, august 07, 2011

God morgen fra vårt paradis

Det blir mere og mere klart for oss at vi har funnet vårt paradis her på Slettjorda. Vi storkoser oss hvert sekund og snakker minst mulig om at det nærmer seg slutten av sesongen her ute.  Nå er ikke babyen så veldig langt unna, og jeg tror det kommer til å begrense seg hvor lenge jeg skal drive å klatre ut og inn av båt, samtidig som jeg nok etterhvert vil være litt nærmere sykehuset.
Jeg har tatt frem symaskinen min her på Slettjord, og brodert på noen morgenkåper og puter.
Celine måtte med på bilde rett og slett for hun langt over snittet glad i å bli tatt bilder av. (det har hun IKKE arvet fra meg) 

Ytre Slettjord i lyseblått til Celines gyngestol i stua

Oldemorkoppene jeg kjøpte på en av mine favo bruktbutikker i Oslo har fått flytte ut på Slettjord. 


Husbonden ble ferdig med å grave alle fire hullene til plattingen ute i går, så i dag blir det å støype. Til deg som foreslo stolpegraver i kommentarfeltet i går: det har vi aldri hørt om, men jeg skal jammen sjekke det ut til framtidige prosjekter!!
Celine og husbonden skal også på en liten blåbærtur sånn at vi kan ha pannekaker til lunsj. Selv skal jeg brodere litt og kanskje gjøre klart til helgs bursdagsfeiring her ute.

Forresten kjenner jeg at jeg ikke orker å plukke fryseren full av blåbær i år. Er det noen som vet om noen som selger blåbær her i området? Da hadde jeg blitt veeeldig glad!

Christine



7 comments:

Monica sa...

Nydelig brodering til en fantastisk ferieplass. Hva heter symaskinen du bruker til å sy og brodere med?

Anonym sa...

Hei:-)
Det er så utolig gøy og motiverende å se på alle de spennende prosjektene deres. Og alt går så forbløffende fort!

Hehe, har nettopp fått panellagt en hyggelig liten data-og tv stue. Og når d ble så pent, fant jeg ut at jeg måtte jo fjerne alle kvistene og fylle inn med tokomponent sparkel før maling, noe som tar månedsvis når en bare har tre timers ledig hjemme-arbeidskapasitet i måneden. Siden d går så sent hjemme hos meg selv, nyter jeg å se at her fikser dere opp hele Slettjord gård, bolighus og hele pakken på mindre tid enn jeg trenger på et lite 18 kvm. rom.

Litt morsomt om jeg skulle ha blogget....det ville ha gått et år mellom hver gang jeg hadde kunnet vise til de resultatene dere oppnår i løpet av en uke. Og nyyyt og gled dere over kreativiteten og arbeidslysten. Vi er så utrolig mange som gleder oss over bloggen din.:-)

Elisabeth Helland sa...

du verden så nydelig ei pute og jente! og Slettjord er jo bare bedårende ser det ut til og alt hva dere klarer å få til..... :o) takk for titten

MiriamS sa...

Jeg gir meg igjen over av begeistring!! Du er så utrolig flittig og ikke minst kreativ!! Jeg vil gjerne vita av deg om du en dag vil selge hjemmeproduserte ting.. Og om jeg en dag er så langt nord i landet, skal jeg definitivt komme innom butikken din.. Om ikke annet bare for å ta en titt på flittige du og din tilsynelatende skjønne butikk.. :_)

Anonym sa...

De har brukt å selge blåbær (og multer)oppe på bilen på Lappis tidligere år. Vet ikke om de gjør det i år.

Anonym sa...

Hei hei. Utrolig fin blogg du har. Veldig inspirerende:) Holder selv på med oppussing av gammelt hus, og prøver nå å male om en gammel kommode. Problemet mitt er at jeg får sånne stygge penselstriper i malingen. Har du noen tips til hvordan dette kan unngås? Eller bruker jeg kanskje bare en for tykk maling? Mvh Christine

Drømmeland sa...

Heihei.
Lurer bare på hvor hylla i bakgrunnen er fra?