tirsdag, mars 05, 2013

Middagen er servert

Middag hjemme hos oss. Siden jeg har en slank husbond og to barn serverer jeg litt forskjellig middag, men det hele grunner på det samme. Under er bilder på min mat.
Torsk med wokgrønnsaker(ferdig kuttet i pose fra rema) og blomkål. Hjemmelaget urtepure.
Husbonden og ungene får potet og smørsaus til

Kjøttkaker med grønnsaker og saus. Sausen er max mager og kjøttkaker laget av elgkjøtt og karbonadedeig mikset.(jeg steker kjøttkaker i ovnen for å unngå alt stekefett (og kjøttos)) Husbonde og barn får pasta til.


Jeg har kastet meg på noen nye prosjekter med silkebånd. Mor i Nord og Beste Jens skal på Ambassade besøk i Oslo i morgen. Jeg har laget "tversover"sløyfe til beste Jens og hårsløyfe til Mor I Nord som de skal ha på seg på middagen, så får jeg bare håpe at det hele faller i smak.

Nå skal jeg lage noen norske sløyfer som skal bli gaver de kan ha med seg.

Christine

3 comments:

Tonje sa...

:)
Klem Tonje

Anonym sa...

Du er super flink!
Jeg lurer på hvor store middagsporsjoner du spiser, det ser litt lite ut på bildene.

Tone

hvitstil.com/Christine sa...

Jeg så at det var lite torsk etter bilde ble tatt, så jeg spiste mere. Jeg veier ikke maten, jeg spiser meg mett, men ikke stappa. Det er viktig for meg at jeg ikke skal gå å være sulten- det hadde jeg ikke holdt ut. Maten er uansett så mager at det gjør ikke noe å spise deg mett. Grønnsaker begrenser jeg på ingen måte!