søndag, juni 02, 2013

Ytre Slettjord

Vi har vært på Ytre Slettjord i helga og jeg må si det har blitt gjort forberedelser til sommeren. Vi har fjernet ca 1 million gresstuer og laget gressplen flatt område der det nå kan bli gressplen.  En jobb som vi har utsatt i 2 år. Nå skal det sies at husbondens innsats har vært sterkere enn min, men jeg har litt annet å stri med. (måtte det snart gå over)
Jentene sover ikke noe lengre på Slettjord enn hjemme, så dagen begynner klokken 6 for dem. Før kl 8 i dag tidlig hadde vi vært ute å plukket blomster. Fine jentene i Polarn O Pyret. Jeg er blitt helt hektet på grønt. Synes det er en så fin farge- selv til jenter.


Isabella går : nå også på gress uten tårer!

Søstre

Jenter med latterkrampe i gresse- den som kunne satte livet på pause akkurat her........


Nok en job vi har gruet oss til, men snart ferdig. Kun vinduer igjen. Noen som har tips til hvordan man kitter og skraper vindu? Gjerne video eller bilder........



Christine

13 comments:

Berit sa...

For en fantastisk flott plass dere har!

Anonym sa...

Så utrolige fine jenter du har, og POP klærne er skikkelig knall! :)
Har selv jenter på 4,5år og 1,5 år:)

Kan jeg spørre hvor du har kjøpt joggeskoene jentene har på seg? :)

Mvh Hanne :)

hvitstil.com/Christine sa...

Berit: takk!

Hanne:
Jeg har kjøpt de i USA, men da jeg kom hjem så jeg at de hadde fått den på sportscenteret i Narvik. Det er Nike free- så de har dem nok over hele linja :)

Anonym sa...

Fine barn og nydelig sted. Nord-Norge er fantastisk for tiden. Lurte på hva fargen dere har malt utvendig med her heter?

Hilde B.

Anonym sa...

Så fint dere har det på gården. Og søstrene er kjempesøte. Jeg har dessverre ikke noe råd om skraping og fuging av eldre vinduer...men museer som har eldre bygningsmasse har ofte håndverkere som kjenner til hvordan man vedlikeholder slikt. Klem fra Kari

Unknown sa...

Hei!

Jeg har funnet mye info her: http://www.jordanvethvordan.no/maletips/male-vindu og her: http://www.viivilla.no/Innendors/Dor-og-vindu1/Kitt-vinduer---spar-penger-43371

Lykke til!

Stine

Karin sa...

Kjempefine bilder av jentene i naturomgivelser. Det er jo bare helt fantastisk flott på landstedet deres, og dere har virkelig lagt ned masse jobb både ute og inne. Flinke er dere begge to.

Marthe Lind sa...

Celine og Isabella er til å spise opp!! Drømmer om færske fiskekake på Ytre Slettjord - får bli til neste år! Klem fra Oslo!

Anonym sa...

Ville bare si at jeg elsker bloggen din og synes du skriver så bra! Flotte barn du har all grunn til å være stolt av!

Anonym sa...

Idyll!

mvh,

Andreas

Anonym sa...

Eldstemann ligner på mor og yngstemann på pappa? Herlige jenter!

Anonym sa...

Så fine bilder av barna, gleder meg.
Huset var det fineste hvite jeg har sett noen gang, blankt og hvitt-hvitt. Maling er bestilt alle mine hus skal males. Mats jeg henter i morgen.
Mor i Nordv - mamma

Anonym sa...

For noen flotte, nydelige jenter du har. Ingen tvil om at dere koser dere på Slettjord. Lykke til med gravititeten, -håper plagene gir seg- :) Hilsen "Hønemor-76"